#junkdaynumberone!

Så blev det 2015!
1. januar er årets største junk dag! Med kilometerlange køer på  McDonalds og timelang leveringstid hos den lokale pizzapusher, kan det være svært at få plejet sine tømmermænd! Og ja! Tømmermænd – dem er det rigeligt á!

Derfor har jeg lavet en liste over dejlig nem junkfood, som man selv kan lave og dermed starte året med lidt bedre samvittighed!
Så lad chipsene ligge og lav din egen, lækre, sukker- og glutenfri low carb junk food!

Burger

Prøv disse lækre Portobello Burgere, der er lavet med lækre svampe og med netop det fyld, hjertet begærer!
Føler du mere for nogle rigtige burgerboller, så bag disse glutenfrie Cheesy Burgerboller, og tilbered en lækker Ribbenstegssandwich eller Byg-selv-burger med bøf, lækre grøntsager og ost. Prøv evt. at bytte bøffen ud med let krydrede kyllingefileter!

Pizza

Er du mere til pizza, så er der også et hav af muligheder at finde her på bloggen!
Min personlige favorit er Kikærtepizzaen – fyld kan man jo komme på som man ønsker – jeg er især vild med ristet oksekød med løg, peberfrugt, champignon og coctailpølser!
Vil du gerne have dine grøntsager, så kan jeg helt sikkert anbefale blomkålspizzaen. Jeg plejer at bruge Frokost-versionen, men Bradepande-versionen smager også himmelsk! Forskellen er at der er ost i bradepandeversionen og ikke i frokostversionen!

Skal det gå lidt hurtigere kan du også prøve Muffinspizza’en med skinke og ost. Det tager cirka 30 minutter fra du starter til du tager den ud af ovnen!
Den smager godt og er dejlig nem at lave! Er især velegnet til en dag med tømmermænd, hvor man  måske ikke kan spise så meget!

Andet

Er du mere til en hurtig snack’er, så prøv Toasten, lavet af Oopsies, ost og hamburgerryg eller nogle friskbagte Pølsehorn.

Føler du dig mere til noget med grøntsager eller salat! Så lav en lækker wrap med kylling eller oksekød! Prøv enten Æggewrappen eller Blomkålswrappen! Begge er favoritter hjemme hos os, men æggewrappen er klart den nemmeste og hurtigste at lave.

Leave a Reply